Alle som leier bil fra Avis får grunnleggende utvidet havarihjelp skulle de trenge det.
Vi tilbyr også supplerende utvidet havarihjelp pluss-tjeneste, der vi kan hjelpe deg med uhell som f.eks. flatt batteri og innelåste nøkler.
Skulle du mot all formodning oppleve problemer, vil tjenesten vår for leiebilhavari få deg tilbake på veien så raskt som mulig.
Hvis leiebilen din havarerer, ikke få panikk – vi er her for å hjelpe.
Vær trygg mens du venter
Når du er på et trygt sted:
Kontakt hjelpelinjen vår for havari umiddelbart
Alle leiebiler fra Avis inkluderer et grunnleggende nivå av havaridekning – med muligheter for oppgradering for økt trygghet.
Avis Standard havarihjelp
Inkludert i hver billeie:
Merk: Hendelser på grunn av førerfeil kan medføre kostnader.
I tillegg til standard havarihjelp som følger med billeien din, dekker utvidet havarihjelp pluss-tjenesten vår alle ikke-mekaniske problemer du måtte stå overfor alt for bare 5 NOK per.
Roadside Assistance Plus
Dette valgfrie tillegget er tilgjengelig fra kun 5 NOK/dag (maks. 13 dager), og dekker ikke-mekaniske problemer som:
I Norge – Avis tilbyr gratis 24-timers utvidet havarihjelp for leiebilen din hvor som helst i Norge. Bare ring det gratis telefonnummeret som er oppgitt på billeiedokumentet ditt.
Utenfor Norge – Sjekk med personalet på utleiestasjonen for å bekrefte havari- eller ulykkehjelp tilgjengelig.
Forsikret med standard havarihjelp
Ikke dekket med mindre du oppgraderer
Tilbyr Avis erstatningskjøretøy etter et havari?
Ja – med Avis Inclusive eller utvidet havarihjelp pluss tilbyr vi et erstatningskjøretøy eller hjelper deg med å fullføre reisen din.
Er havaridekning annerledes med Avis Inclusive?
Ja. Avis Inclusive tilbyr utvidet havaribeskyttelse, null egenandel, og inkluderer også utvidet havarihjelp pluss.
Hva er forskjellen mellom utvidet havarihjelp pluss og Avis Inclusive?
Utvidet havarihjelp pluss er et valgfritt tillegg som gir hjelp med ikke-mekaniske problemer som flate batterier, tapte nøkler eller å gå tom for drivstoff. Det er tilgjengelig fra kun 5 NOK per dag og kan legges til ved utleieskranken når du henter bilen din.
Avis Inclusive er derimot en omfattende billeiepakke som må velges ved reservasjonstidspunktet. Den inkluderer:
Hvis du er ute etter fullstendig ro i sjelen og minimalt med stress, er Avis Inclusive alt-i-ett-løsningen. Hvis du er fornøyd med standarddekning, men ønsker ekstra hjelp for vanlige uhell, er utvidet havarihjelp pluss et fleksibelt tillegg.
Kan jeg legge til dekning for leiebilhavari etter reservasjon?
Utvidet havarihjelp pluss kan legges til ved utleieskranken. Avis Inclusive må velges ved tidspunktet for reservasjon på nett.
Hvordan kan jeg sjekke om jeg har havaridekning?
Detaljer vil vises i reservasjonbekreftelsen din og billeieavtalen. Du kan også sjekke med teamet vårt i utleieskranken.
Hva om jeg har en ulykke, ikke bare et havari?
Hvis kjøretøyet ikke kan kjøres etter en ulykke, vil det fortsatt bli hentet. Du vil bli tilbudt et erstatningskjøretøy, avhengig av omstendighetene, inkludert eventuell uaktsomhet.
Hva skjer hvis jeg havarerer utenfor Norge?
Kjøretøy som leies i Norge har ikke lov til å forlate landet. Hvis kjøretøyet tas utenlands uten forhåndsgodkjenning, kan du være ansvarlig for alle kostnader forbundet med å bringe kjøretøyet tilbake til Norge. I dette tilfellet kan det hende at tilgjengeligheten av et erstatningskjøretøy ikke er garantert, da dette vil være et brudd på vilkårene og betingelsene våre. Hvis du leier fra et annet land, har hvert sted sin egen havariprosess, og de samme reglene vil gjelde.