Ofte Stilte Spørsmål
Ofte stilte spørsmål
På denne siden kan du finne svar på spørsmål som våre kunder ofte stiller oss. Dersom du ikke finner svar, vennligst ta kontakt med oss.
Husk: aldri legg til dine kredittkortopplysninger når du tar kontakt med oss.
Avhenting
KAN JEG BENYTTE DIGITALT FØRERKORT?
Når du skal hente leiebilen på utleiestasjonen må du alltid ha med deg ditt fysiske førerkort. Digitalt førerkort er ikke gyldig.
Så langt er det ingen tredjeparter som kan verifisere QR-koden på kontrollsiden i appen, og digitalt førerkort er derfor kun gyldig ved trafikkontroller.
Planlegger du en tur? Start turen din her.
Allerede planlagt en tur? Sjekk din bestilling.
Kan jeg legge til en ekstra sjåfør etter at jeg har hentet leiebilen?
Kontrakten
Hvor langt kan jeg kjøre leiebilen?
I noen land er kjørelengden din begrenset. Dette er anvist i det tredje trinnet (Priser og ekstra) i bestillingsprosessen på nett og på leieavtalen din.
Dersom du har valgt en bil fra vårt Prestige sortiment er kjørelengden begrenset. Dette er bestemt av landet og utleiestasjonen. Vi gir deg beskjed om den maksimale kjørelengden før du bestiller.
Ikke glem å lese vilkårene og betingelsene våre når du bestiller, som inkluderer alt du trenger å vite i forkant av reisen din.
Planlegger du en tur? Start turen din her.
Allerede planlagt en tur? Sjekk reservasjonen din.
Kan jeg kjøre leiebilen min utenlands?
I tillegg, avhengig av kategori og merke på bilen, kan du levere bilen i enkelte land ovenfor for en ekstra avgift. Dette gjelder ikke Storbritannia.
Finn ut om du kan leie en bil for reisen din ved å kontakte vårt reservasjonskontor. Ikke glem å lese vilkårene og betingelsene våre når du bestiller, som inkluderer alt du trenger å vite i forkant av reisen din.
Avlevering
Kan jeg levere leiebilen min på en annen stasjon?
Du trenger imidleritid ikke bekymre deg for overraskende tilleggsbeløp. Eventuelle ekstra kostnader vil bli inkludert i din leiepris, slik at du vet dette på forhånd.
Ikke glem å lese vilkårene og betingelsene våre når du bestiller, som inkluderer alt du trenger å vite i forkant av reisen din.
Planlegger du en tur? Start turen din her.
Allerede planlagt en tur? Sjekk reservasjonen din.
Jeg kommer til å levere leiebilen min senere enn avtalt. Er det ok?
Dersom du leverer bilen senere enn avtalt, men unnlater å gi oss beskjed, vil du bli belastet et gebyr for sen innlevering.
Når påløper gebyr for sen innlevering (Late Return Fee)?
- Dersom du leverer bilen senere enn det som er avtalt på leiekontrakten, eller evt. det som er avtalt når du forlenger leien.
- Gebyret gjelder per døgn (24 timer) som du er forsinket.
Avhengig av hvilket land man leier i.
- NOK 187,50,- per forsinket døgn. Vi gjør oppmerksom på at gebyret kommer i tillegg til leiekostnadenene.
Vennligst sjekk avtalt innleveringsdag og tidspunkt når du henter bilen. På leiekontrakten finner du også nødvending kontaktinformasjon til din utleiestasjon.
Planlegger du en tur? Start turen din her.
Allerede planlagt en tur? Sjekk din bestilling.
Faktura
Hvordan kan jeg be om en faktura elektronisk, eller få en kopi av fakturaen eller leieavtalen min?
Hent fakturaen elektronisk ved å klikke på lenken i bunnteksten på nettsiden vår.
Hvis du allerede har prøvd å hente frem fakturaen elektronisk, men dette ikke går, kan det tenkes at fakturaen ikke tilgjengelige ennå. Ring vår kundeservice for å få hjelp.
Planlegger du en tur? Start turen din.
Allerede planlagt en tur? Sjekk reservasjonen din.
Problemer-underveis
Hva gjør jeg hvis jeg blir involvert i en ulykke?
Planlegger du en tur? Start turen din her.
Allerede planlagt en tur? Sjekk reservasjonen din.
Hva gjør jeg hvis jeg får motorstopp eller trenger hjelp på veien?
Vær oppmerksom på at vår veihjelp ikke dekker enhver situasjon. Oppgrader gjerne til vår veihjelp Plus, for en fullstendig bekymringsløs tur. Da får du hjelp dersom du for eksempel har mistet nøklene eller punktert et dekk. Finn ut mer her.
Planlegger du en tur? Start turen din her.
Allerede planlagt en tur? Sjekk din resvervasjon.